سنت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و سلم بعد از قرآن، دومین منبع تشریع در بین اهل تسنن است که احادیث نبوی نقش اصلی را در آن ایفا می‌کنند و از این جهت کتب حدیث نزد اهل سنت و جماعت بسیار حائز اهمیت هستند.

صحیح مسلم یکی از کتاب‌های صحیح شش گانه ی حدیث نوشته امام مسلم بن حجاج نیشابوری (۲۰۶ _ ۲۶۱ هجری) است. ایشان پانزده سال از زندگی پربار خود را صرف جمع‌ آوری این کتاب ارزشمند نمود و احادیث آن را از میان سیصد هزار حدیثی که شنیده بود، انتخاب کرد. این کتاب شامل مجموعه احادیثی از پیامبر اسلام می‌باشد که در آن گفته‌ها و کرده‌هایش ثبت گردیده‌ است و از معتبرترین کتب احادیث نزد اهل سنت بعد از صحیح بخاری است.

اصل این اثر، حاوی چهار هزار حدیث است که گزیده‌ای از آنها را می‌توانید در اثر حاضر مطالعه کنید. هدف از تألیف این کتاب آن است که مرجعی مناسب برای نیازهای روزمره مسلمین در اختیار آنان قرا گیرد تا پاسخگوی پرسش‌ها و مسایل رایج ایشان باشد. روایاتی که در مختصر صحیح مسلم می‌خوانیم، بدون ذکر سلسله راویان ارائه شده تا مطالعه آن برای خواننده آسان باشد و مستقیماً به اصل موضوع پرداخته شود. مختصر مذکور توسط عبدالقادر ترشابی به فارسی ترجمه شده است و اینک تقدیم تان می گردد. التماس دعا

ما از اینجا کوچ کرده ایم

لینک این مطلب در سایت جدید