استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد نامی آشنا برای همه هست. صدای دلنشینش به روح و روان همه آرامش خاصی می بخشد. در این مطلب، تلاوتی زیبا از ایشان را آماده دانلود نموده ایم که از پایان همین مطلب قابل دریافت می باشد. استاد در این مقطع، همچنان که از عنوان و کاور مطلب پیداست، سوره های تحریم (کامل) و شمس را تلاوت می کند. و اما خلاصه ای از زندگی ایشان به نقل از ویکی پدیا:

  ایشان در سال ۱۹۲۷ در روستای «المزاعزه» یکی از توابع شهر ارمنت در استان قنا در جنوب مصر به دنیا آمد. نسب خانوادگی وی از کردهای مهاجری می‌باشد که به هنگام لشکر کشیهای صلاح الدین ایوبی به همراه وی به تعدادکثیری از ترکیه به مصر مهاجرت کردند. پدرش عبدالصمد یکی از مدرّسین حفظ و تجوید قرآن کریم بود. عبدالباسط در ۶ سالگی به مکتب القران در ارمنت رفت. در ۱۰ سالگی حافظ کل قرآن شد. پس از اینکه عبدالباسط به سن ۱۲ سالگی رسید از هر شهر و روستا در استان قنا و مخصوصاً از جانب اصفون المطاعنه دعوت‌هایی به سوی او روانه شد، چراکه گواهی استاد سلیم که به عبدالباسط اعطا شده بود نقطه اطمینان همه مردم بود.
او در سال ۱۹۵۰ در مراسمی که بر پا شده بود رفت. در آن مجلس یکی از نزدیکان عبدالباسط از مسئولین مجلس اجازه خواست تا او ۱۰ دقیقه‌ای را به تلاوت بپردازد. عبدالباسط آیاتی از سوره احزاب را تلاوت کرد واین تلاوت عبدالباسط ۱٫۵ ساعت ادامه پیدا کرد و بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت.
در سال ۱۹۵۱ عبدالباسط به رادیو مصر رفت. او پس از به دست آوردن شهرتی که در طول چند ماه بدست آورده بود به قاهره مهاجرت کرد. با ملحق شدن اوبه رادیو استقبال مردم در مصر برای خرید گیرنده‌های رادیوئی زیاد شد و در اکثر خانه‌ها گسترش یافت.  ایشان 30 نوامبر 1988 میلادی داعی اجل را لبیک گفته و به دیار باقی شتافتند. خداوند روح ایشان را شاد گرداند و از ایشان راضی باد.

بیوگرافی کامل ایشان در ویکی پدیا

نام فایل: تلاوتی زیبا از استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد.

حجم | فرمت (صوتی): 23 مگابایت | MP3 128KBP

  لینک دانلود (صوتی): مستقیم

 کلمه عبور: در صورت نیاز islamidownload.ir

  منبع: اسلامی دانلود